Az IT Business számol be a hírről, miszerint jelentős változás várható a legtöbb közösségi média platformot magába foglaló Meta háza táján. A Facebookot, az Instagramot, a Messengert és a legújabb Threads-et irányító Mark Zuckerberg ugyanis fejet hajtott az EU szabályozása előtt és
mostantól a célzott hirdetések megjelenítéséhez szüksége lesz a felhasználók beleegyezésére.
A hirdetések régóta komoly vita kereszttüzében állnak, ami a cég és a felhasználók közti konfliktust folyamatosan mélyíti. A cég ugyanis ezekkel a célzott, a személyes adatokon, keresési és böngészési előzményeken alapuló reklámokkal évente több tízmilliárd dollárt keres, de az egyszerű felhasználóknak adatvédelmi aggályaik vannak a rendszerrel kapcsolatban. Arról nem is beszélve, hogy ezek a hirdetések sok esetben képesek teljesen elrontani a felhasználói élményt, bosszantóak és kifejezetten zavaróak.
A hírek szerint a hirdetések ugyan önmagukban nem szűnnek majd meg, de a különböző, Metához tartozó közösségi platformoknak fel kell tennie a kérdést a felhasználónak, hogy beleegyezik-e ezekbe a reklámokba.