Iparágában Magyarországon elsőként a Hajdúsági Sütödék-csoport leánycégei jelennek meg hamarosan a piacon a Mesterséges Intelligencia (MI) támogatásával fejlesztett sütőipari termékekkel – jelentette be egy debreceni sajtótájékoztatón Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója.
A cég az MI alkalmazás tanuló folyamataként fogta fel a termékfejlesztést, de hangsúlyozza, hogy az új technológiára vonatkozó etikai elvük szerint minden fontos kérdésről az ember dönt, az MI-k pedig ezen keretek között dolgoznak.
Az ízekről és a termékélményről véleményt a tesztek során kizárólag emberek alkottak
– jelentette ki a vezérigazgató.
A cég több mint fél tucat MI-platformot vont be a munkába. A mesterséges intelligenciát a termékötletek, a konkrét receptúrák, technológiai szempontok, vagy éppen a marketing, a kommunikáció és a kreatív elemek (honlapok, vizuális, zenei és verbális megoldások) kialakításában alkalmazták.
Eddig három terméket fejlesztettek ezzel a módszerrel. Az egyik a Csevegő névre keresztelt, 400 grammos magvas kenyér, amely elősütött, fagyasztott állapotban kerül a boltokba, ahol helyben fejezik be a sütését.
A másik két MI-vel fejlesztett innovatív termékük, egy szendvicsalap és egy sütemény az “okos”, immunrendszert támogató Vitajó-család részeként kerül a piacra – idézte Szakács Tamást az MTI.