A kutatások szerint évente megközelítőleg huszonöt millió nő esik át világszerte a menopauzán. Bár a mai napig sok tabu és kibeszéletlenség övezi ezt a teljesen természetesen biológiai folyamatot, a jelenség létezik és bizony sok nőnek nehezíti meg a mindennapjait. Nekik próbál most segítséget nyújtani Louise Nicholson textiltervező, aki az általa megálmodott ruhákkal és egy forradalmi megoldással igyekszik könnyíteni a „változókorba” lépő hölgyeken – mégpedig egy, a NASA által is használt különleges anyag segítségével – írja a designtaxi.com.
A menopauza annak ellenére, hogy egy teljesen természetes folyamat, gyakran kellemetlen fizikai tünetekkel párosul: ilyenek például a kiszámíthatatlan, egyik pillanatról a másikra felbukkanó hőhullámok, amiket nehéz kezelni. Ennek a kényelmetlen jelenségnek a kezelésére próbált meg valamilyen megoldást találni Nicholson, aki végül egy, eredetileg az űrkutatásban is használt fejlesztést vett igénybe. A történet az 1980-as években kezdődik, amikor a NASA olyan anyagok kifejlesztésén kezdett el dolgozni, amik jól reagálnak a külső hőmérsékletváltozásra. Azt szerették volna elérni, hogy az űrhajósok ruhája megtartsa a hőmérsékletet, de úgy, hogy közben a felesleges hőt, ha szükséges, képesek legyenek elvezetni, majd később felhasználni.
Annak ellenére, hogy sikeresen meg is alkottak egy ilyen anyagot, végül az űrkutatásban, különböző okok miatt soha nem használták – viszont ezzel az úgynevezett Outlast technológiával azóta több helyen is találkozhatunk: gyártanak belőle búvárruhákat, különböző sportdresszeket, mostantól pedig egyszerű, hétköznapi viseleteket is, amik megkönnyítik a menopauzával küzdő nők helyzetét. A Nicholson által tervezett ruhák különlegessége ugyanis az, hogy
elnyelik a hőhullám alatt keletkezett hőt, tárolják azt, majd pedig a hőhullám után általában jelentkező „hideghullám” során újra kibocsájtják azt– ezzel stabilizálva a viselőjük testhőmérsékletét.
A Fifty One Apparel névre keresztelt cég kezdetben ugyan csupán négy darab póló alkotta a kollekciót, a termékek iránti népszerűséget látva a tervező úgy döntött, hogy különböző fehérneműket, hálóingeket, alsó- és felsőruházatot is piacra dob. Sőt, újabban már sálakat, arcmaszkokat is vásárolhatnak a menopauzával küzdő hölgyek a teljes kényelem elérésének érdekében.