Az adatokból kitűnik, hogy az eladások 1,9% -kal csökkentek 2020-ban 2019-hez képest, ami komoly esés éves viszonylatban. Legsúlyosabban a ruhaboltok érintettek, melyek több mint 25%-os esést mutattak. Az éves csökkenés után decemberben enyhe élénkülés volt tapasztalható – ebben szerepet játszott az is, hogy több üzlet nyithatott. Persze kis idővel ismét szigorítottak az intézkedéseken, ez mégsem befolyásolta annyira az eladásokat, mint például a megelőző hónapban – így a kiskereskedelmi értékesítés az üzemanyaggal együtt 0,3% -kal nőtt a múlt hónapban novemberhez képest.
Bár a ruházati kiskereskedőknek egyáltalán nem tett jót a járványhelyzet, decemberben a legnagyobb havi növekedést tapasztalták, 21,5% -kal.
Az internetes vásárlás népszerűsége megnőtt, a kattints és vedd át, online vásárlásás és házhoz szállítás szolgáltatásoknak köszönhetően erős évet zártak az általános internetes értékesítésben, az élelmiszer- és háztartási cikkek internetes értékesítése rekordmagasságot ért el.
Ez annak a jele, hogy a járvány megváltoztatta a vásárlási szokásokat, az online kiskereskedelmi értékesítés értéke 46,1% -kal ugrott meg 2020-ban 2019-hez képest – ez a legmagasabb éves növekedés 2008 óta.