A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.
Az elemzés szerint tavaly csak az élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttek a vásárlók, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.
Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki. A diszkont 27 százalékkal őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hat százalékos. Ez 470+ milliárd forint értékbeli forgalmat jelent. A mennyiségi eladás stagnált.
A lista élén továbbra is a mosószer áll, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Az arcmaszkok és háztartási tisztító kendők lendülete továbbra is kitart, az előbbiek értékbeli forgalma közel 40%-kal nőtt. Mennyiségben a háztartási tisztító kendők emelkednek ki a Nielsen által regisztrált kategóriák közül (35+%), de egyötödével több fogyott az arcmaszkokból és arcápolási termékekből.
A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 17.000+ kereskedelmi egységet tart számon. Ami a csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedését illeti, 27 százalékkal a diszkont őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.
(MTI/Nielsen)