A probléma teljes nagysága még nem ismert, de az IKEA Magyarország már arról tájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy valóban kevesebb termékkel fognak találkozni belátható időn belül a magyar vásárlók az áruházakban.
A héten korábban már olyan német sajtóértesülés látott napvilágot, mely egyes termékkategóriák problémás szállítmányozásáról szólt. Ennek hatására pedig 2022-től jócskán meg kell vágniuk a kínálatot Európában és az USA-ban.
A Pénzcentrum kérdésére az IKEA jelezte, az ázsiai csendes-óceáni térségből korlátozott az ellátás, emiatt pedig priorizálniuk kell a legrelevánsabb termékeiket. Ez pedig a gyakorlatban kevésbé széleskörű és kisebb mélységű választékot jelent Európában és Észak-Amerikában, viszont érzékelhetően magasabb áruházi és online termékelérhetőséget.
Az IKEA válaszaiból tehát az derül ki, hogy a jövő évtől kevesebb terméket érhetnek majd el a magyar vásárlók, viszont azok biztosan, nagyobb készlettel lesznek jelen a magyar boltokban.