A svéd cégről sok mindent el lehet mondani, de hogy ne lenne örökké kísérletező, megújuló azt bizony nehéz lenne állítani róla. Már évekkel ezelőtt chatbotot vetett be áruházainak online felületén, akkor amikor ezt még senki sem alkalmazta. Sőt, elsőként lépett piacra olyan alkalmazással, amelynek segítségével a virtuális térben láthatta a vásárló a kívánt termékek előnyeit és a megvásárlásuk mellett szóló érveket.
Az út a jövőbe
Erről a vonalról úgy látszik nem is kíván lelépni az Ikea. Olyannyira, hogy összeállt a Space10 nevű kutatólaborral, amelynek segítségével különböző tervezőirodák és dizájnstúdiók 18 ötletét építették be a frissen létrejött Everyday Experiments nevű kezdeményezésébe – írja a Hvg.hu.
Az így létrejött elképzelések között találhatunk a virtuális valósághoz (VR) és a kiterjesztett valósághoz (AR) tartozó koncepciókat is.
Az egyik ilyen ideával a holland Random stúdió állt elő Point and Repair néven.
Ez már tényleg a fantasztikus filmek világát idézi: itt egy virtuális szemüveg vagy akár egy tablet segítségével a kiterjesztett valóságban tippeket kaphatunk ahhoz, miként is renováljuk Ikea bútorainkat, ha azok megsérültek.
Gyakorlatilag egyszerre láthatjuk az adott berendezést és a körülötte megjelenő útmutatásokat, videókat.
Hasonlóan a virtualitásra épül a Bakken & Back Technocarpenter nevű projektje, melynél már saját magunk hozhatunk létre bútorokat, mindenfajta konvenciók nélkül.
Az így kialakított folyamat leginkább arra emlékeztet, mint amikor egy kisgyerek az ujjaival kísérletezik a vízfestékkel, miközben megpróbál valamit alkotni.