Habár 2019 elsősorban a 3D-technológiáé lehet még a cipőgyártás terén is, ettől függetlenül sokan a hagyományosan elkészített cipőket preferálják. A Nike új dobása azonban mindezeken túltesz: az Adapt BB cipő jócskán eltér a hagyományos modellektől, és a technológia nagyon fontos szerepet kapott.
Az új lábbeli cipőfűző nélküli, és okostelefonon keresztül a használói személyre szabottan, és a környezethez alkalmazkodva irányíthatják: lehetőség nyílik update-elni a cipőt, egyrészt manuálisan is, másrészt pedig a FitAdapt okostelefon-technológián keresztül, amelyet a cipő belsejébe építettek.
Vagyis a cipő tulajdonosai a Nike Adapt applikáció segítségével beállíthatják a tökéletes illeszkedést manuálisan, vagy digitálisan. Ezáltal lehet szorosabbra, vagy lazábbra is állítani a lábbelit.
A sportcipőt hosszú élettartamú akkumulátorok segítségével töltőpadon lehet tölteni, amely a cipőhöz jár.
A tervezők a tervezést megelőzően alaposan tanulmányozták a kosárlabdázók mozgását. Arra jutottak, hogy a kosarasok mozgásának 40 százaléka előre, illetve hátra történik, míg 20 százalék mozgás oldalirányú – mindezek az információk segítették a tervezőket a tökéletes cipő megalkotásában.
A Nike kutatói azt mondják, ez a cipő a Nike történetének legalaposabban tesztelt darabja. A kosárlabdát választották első sportágnak, és a Boston Celtics-csillaga, Jayson Tatum volt az első, aki tesztelte a színfalak mögött. A cipő hivatalosan a Celtics-Toronto Raptors meccsen debütált január 9-én.
A sportoló azt mondta, ez a technológiai megoldás véleménye szerint sokkal jobb, mint a cipőfűző, nagyon biztonságos és így a sportcipő egyáltalán nem mozog a lábon. A két világító gomb segítségével pedig személyre szabhatjuk, és olyan LED-színt választhatunk hozzá, amilyet csak akarunk.
A Nike első, fűző nélküli cipője egyébként már 2016-ban kijött, de ez az eredeti változat nem rendelkezik vezeték nélküli kapcsolattal, hanem egy gomb megnyomásával lehet lábunkra illeszteni.
A cipőt a fogyasztók számára február 17-től teszik elérhetővé, és körülbelül 350 dollárba fog kerülni.
(forrás: Nike, Designboom, CNBC)