Bár a járvány kiindulópontja az ázsiai ország, de úgy néz ki a vásárlókat ez nem igazán érdekelte. Olyannyira, hogy még az eddig kevésbé meghódított dél-európai piacon is növelni tudták előnyüket – írja a Növekedés.hu.
Amikor kifogytak a maszkok, jószerével csak az Ali maradt
Ahogyan szerte a világban, Spanyolországban és Olaszországban is ha elfogytak a védőfelszerelések az üzletekből, patikákból, akkor sokan a net felé vették az irányt, elsődleges célpontként az AliExpress felületét átfésülve.
Azonban az anyacég, az Alibaba szerint még mindig kevesen aknázták ki a lehetőségeket Dél-Európából, így ebben a régióban folyamatosan hirdettek a Facebookon az elmúlt időszakban. Meg is lett az eredménye, csak a spanyoloktól 20 százalékkal nagyobb látogatottságot mutattak a statisztikák.
Be akarják vonni a helyi kereskedőket
De nemcsak a vásárlókért folytatnak harcot, hanem már a boltosokért is, ahogyan az egyik legnagyobb konkurenciájuk, az amerikai Amazon is teszi.
Vagyis azt szeretnék, ha az európai kereskedők rajtuk keresztül is értékesítenének- nem Kínában, hanem akár saját hazájukban.
Így például a milánói felhasználók akkor is hozzájuk fordulnának, amikor csak a szomszéd város egyik boltjában akarnak venni valamit.
Ugyanakkor a kínai áruval még jobban meg akarják hódítani Európát
Ennek azonban jelenleg egy komoly akadálya van: mégpedig a kiszállítás ideje. Ugyanis még ha valaki külön fizet az AliExpressnek a szállítás meggyorsításáért, akkor is legalább egy hét, mire ideér a rendelése Kínából.
Ezért a belgiumi Liège-ben már építik a kontinens egyik legnagyobb logisztikai központját, amely 75 millió euróba fog kerülni, és 30 futballpályányi területet foglal majd magába. Reményeik szerint 2021-ben innen már könnyebb lesz a szállítmányozás.