A Portfolio készített interjút Szilágyi Gáborral, a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatójával, aki természetesen arról is beszélt, hogy a műszaki szektort mennyire érintette az árak emelkedése. Az igazgató szerint nagyjából 15-17 százalékos infláció jellemző, de a háztartási gépek ennél is nagyobb arányban, nagyjából 20-30 százalékkal drágultak. Mindezek ellenére a tavalyi évben a 12 hónapot figyelembe véve a műszaki szektor forgalma 15 százalékkal nőtt, de az idei évben már nem számolnak növekedéssel.
A szakember szerint nagyjából 6-8 százalékos visszaesés várható a műszaki szektorban.
Az elektromos rollereket viszik, mint a cukrot
Szilágyi Gábor azt is elárulta, hogy mik azok a műszaki termékek, amikre hajlandóak viszonylag sokat is fizetni a vásárlók és melyek azok, amikre nem szívesen költenek.
– Majdnem minden szegmensben vannak jól futó terméket, de ha ki kell emelnem valamit, az elektromos rollereket, gördeszkákat, quadokat mondanám. De népszerűek még a vezetéknélküli fül- és fejhallgatók és a nagy teljesítményű töltők napenergia-rásegítéssel – mondta az ügyvezető igazgató. A mobiltelefonok iránti kereslet továbbra is hatalmas, amit a tabletekről és laptopokról nem tudok elmondani.
Hiába emelkedett egy csúcsmobil ára 500 ezer forintra, erre az emberek továbbra is hajlandóak költeni.
Együttműködés a Tescóval
Az országban jelenleg 36 MediaMarkt üzlet található, amiből tizennégy bolt egy másik üzletlánc, a Tesco területén található. A szakember elmondta, hogy a közeljövőben ezt a számot szeretnék húszra feltornázni, idén három új üzlet megnyitását tervezik. Ezen felül a már meglévő üzleteket is felújítják, modernizálják és nagy hangsúlyt fektetnek az online vásárlásra is, ami az elmúlt időszakban valamelyest visszaesett.