Bár a McDonald’s ismert a marha hamburgerekről és a ropogós Chicken McNuggets-ről, a gyorséttermi óriás célja, hogy a növényi alapú ételeket kínáló gyorsétteremek közül kiemelkedő legyen. Az erőfeszítések különösen az Egyesült Királyságban és Írországban található üzleteket érintik, remélve, hogy 2025-re megerősödnek ezen a piacon. Ezt követően a hosszú távú cél az, hogy 2040-re zéró kibocsátású lánccá váljanak a térségben, a világ többi részén 2050-re tervezik megvalósítani ezt.
Négy területen is újítanak
A Terv a változásért program részeként négy szegmensre összpontosítanak: a Planet szegmensben a vállalat abban reménykedik, hogy visszaszorítják a kibocsátást és tesznek az erdők pusztulása ellen, a People szegmensben milliónyi embernek fog segíteni az új készségek megszerzésében, kinyitják előttük az ajtókat az évtized végére. A célkitűzés szerint jövő évtől új üzletek épülnek az Egyesült Királyság zéró kibocsátási szabványának megfelelően, a már meglévő üzletekben és irodákban is visszafognák a kibocsátást. Ami az ételeket illeti, etikei és fenntarthatósági kritériumok alapján bővítik a kínálatot, alakítják a beszerzéseket – írja a Designtaxi.
Paul Pomroy, a McDonald’s egyesült királysági és írországi ügyvezető igazgatója elmondta: „Most egy olyan pillanatban vagyunk, amikor fel kell gyorsítanunk ambícióinkat, és még keményebben kell dolgoznunk, hogy vigyázzunk egymásra és a bolygóra.” A vállalat további bolygóbarát kezdeményezései közé tartozik a McPlant bevezetése, amely kizárólag megújuló áramot használ fel éttermeiben, az étolajat szállítókocsi-üzemanyaggá alakítja, és eltávolítja a műanyag játékokat a Happy Meal menüből.