Az idei április-júniusi időszakban – a pandémia óta először – egy százalékkal csökkentek a McDonald’s értékesítései a korábbi évhez képest – írja a Blikk. A gyorsétteremláncnak ezért fokozottan át kellett gondolnia értékesítési terveit, mivel a vásárlók szerte a világon számottevően mérsékelték kiadásaikat. A visszaesést ráadásul még a kedvezményes menük ellenére sem sikerült fékezni.
Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója kifejtette, hogy a gyenge eredmények miatt a vállalat kénytelen volt újragondolni az árak kialakítását. A cég kedvezmények bevezetésével akarja megállítani az eladások csökkenését, ellentétben az eddigi magasabb árakkal.
Mint kiderült, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is érezhetően csökkent az igény a McDonald’s éttermei iránt, de Franciaországban például az Izrael–Gáza háború miatti bojkottfelhívások eredményezték mindezt.

Kempczinski szerint az elsőszámú ok az infláció, amely arra késztette a vevőket, hogy végiggondolják vásárlási szokásaikat. A fogyasztók megfontoltabbakká váltak, legalábbis ami a költséghatékonyságot illeti.
A Bank of America elemzője úgy látja, a McDonald’s a konkurenciánál gyorsabban emelte meg a legfontosabb termékei árát, így ez befolyásolhatta a fogyasztások visszaesését.