A közelmúltban piros és sárga óriásplakátok bukkantak fel a hollandiai Utrecht és Leiden városközpontjaiban – írja a hvg.hu. Ezeken a transzparenseken nincs szöveg, nem olvasható rajtuk semmi, viszont van néhány nyílásuk, amelyek a McDonald ‘s sültkrumplijának összetéveszthetetlen illatát árasztja.
A gyorsétterem-óriás bízott a burgonyájuk egyedi illatában, amitől azt várták, hogy az azonnal felismerhetővé válik az arra járók számára.
A rendhagyó reklámkampányról készült videó bebizonyította, hogy jól tippeltek, hiszen sok kíváncsi járókelő hamar rájött az óriásplakátok titkára.
A kívánt hatás eléréséért a McDonald’s számos nagy tálca sült krumplival töltötte meg a hirdetőtáblákat, hogy aztán ventilátorokat bevetve fújják szerteszét annak csábító illatát.
„Az illatok bizonyítottan hatékonyabbak az emlékek felkeltésében, mint a képek” – mondta Stijn Mentrop-Huliselan, a McDonald’s Hollandia marketingvezetője
Nem is véletlen, hogy a különleges óriásplakátokat az éttermeik 200 méteres körzetében helyezték el.