A McDonald’s 100 millió dollárt, vagyis közel 39 milliárd forintot költ marketingre és arra, hogy segítsen azoknak a franchise partnereknek, akiket a legsúlyosabban érintett a közelmúltban kitört E. coli járvány, amely több mint 100 embert betegített meg és lerontotta az eladásokat – írja a CNN.
Az alkalmazottaknak kiküldött írás, amely a CNN birtokába került, azt írja, hogy az összegből 35 millió dollárt megy a marketingre és 65 millió dollárt fizetnek ki az üzleteknek, amelyek veszteségeket szenvedtek.
A látogatottság és az eladások októberben mélyen bezuhantak,
miután kiderült, hogy a sajtos McRoyal elkészítéséhez használt hagyma lehetett a járvány forrása, amelynek halálos áldozata is volt.
Az E. coli fertőzésben több mint 100 ember betegedett meg 14 államban, és több pert is indítottak a lánc ellen.
A McDonald’s (MCD) részvényei az elmúlt hónapban mintegy 7%-ot estek.
A McDonald’s közölte, hogy a legutóbbi vizsgálatok nem mutattak ki E. coli baktériumot az ételekben, és a szövegben megjegyezték, hogy a szeletelt hagymával töltött sajtos McRoyal burgerek országszerte visszakerültek az étlapokra.
A járvány kitörése után Chris Kempczinski vezérigazgató egy beszélgetésen azt mondta, hogy az üzletlánc kész mindent bevetni a vásárlók visszaszerzése érdekében.
Az új marketingkampány keretében
most a tévében hirdetnek egy 10 darabos McNuggets-akciót 1 dollárért, valamint folytatják a sikeres 5 dolláros ételakciót is.