A Mattel vezetői elmondták, hogy az amerikai National Down Syndrome Societyvel (NDSS) kötöttek partnerséget a termék piacra dobása érdekében.
A jótékonysági szervezetek üdvözölték a lépést. “A közösségünkben élő gyermekek olyan babával játszhatnak majd, amely őket képviseli” – mutatott rá Carol Boys, a brit Down-szindrómások Szövetségének vezérigazgatója.
Ellie Goldstein Down-szindrómás brit modell, aki az új Barbie kampányában is szerepelt, kiemelte, milyen fontos számára sokszínűség. “Az embereknek több hozzám hasonló embert kell látniuk a világban, nem kell elrejteni őket” – tette hozzá.
A Mattel a tervezési folyamat során az NDSS-szel és egészségügyi szakemberekkel konzultált, valamint új arc- és testformát vezetett be, amely jobban illusztrálja az átlagosnál alacsonyabb testalkattal és hosszabb törzzsel rendelkező Down-szindrómás nőket.
Az NDSS útmutatásai alapján a baba rózsaszín medálos nyakláncának három kiszögellése jelképezi a Down-szindróma tüneteit okozó tripla 21-es kromoszómát.
A baba puffos ujjú ruháján megjelenik a pillangó, valamint a sárga és a kék szín, amelyek a Down-szindrómához kapcsolódó szimbólumok.
Az új Barbie – amely a 2022-ben indított Fashionistas termékcsalád része – keddtől előrendelhető a Smyths játékboltban. A Fashionistas termékcsalád keretében már lábprotézissel rendelkező Barbie, kerekesszéket használó Barbie, valamint vékonyabb és kevésbé izmos férfi babák is piacra kerültek. A Mattel szerint ez a legváltozatosabb és legbefogadóbb babakollekció, amelyben sokféle bőr-, szem- és hajszín, testalkat, fogyatékosság és stílus megjelenik.