A Pénzcentrum több forrásból is arról értesült, hogy a Magyar Posta nem szállított házhoz egyes külföldről – EU-s és EU-n kívüli webshopból – házhoz rendelt csomagokat, amiről a cég csak sms-ben küldött értesítést a megrendelőnek. Ezek után a vásárló a szállítási címéhez közel eső postán vehette át a csomagját, amiért egyébként a házhozszállítási díjat kifizette.
A lap utánajárt a dolognak, és a Magyar Postától azt a választ kapta, hogy ők minden esetben jogszerűen járnak el a különböző küldeménytípusok kézbesítése során. Mint írták, a Magyar Posta a nemzetközi tértivevényes levélküldeményeket, és a nemzetközi könyvelt levélküldeményeket jogszabály által meghatározott keretek között házhoz kézbesíti.
Azt a küldeményt viszont, amelyet a küldő levélként ad fel, de a méretét és súlyát tekintve Magyarországon már csomagnak minősül, nem szállítják ki a vásárló címére.
A Magyar Posta számára a nemzetközi küldemények kézbesítésére vonatkozóan az UPU Egyezmény és Küldeményforgalmi Szabályzat (Universal Postal Union Convention, Regulations) az irányadó: ez a szabályozás pedig azt mondja ki, hogy a postai szolgáltatók a saját nemzeti szabályozásukban előírt feltételek szerint kézbesítenek levélküldeményt.
A Pénzcentrum ugyanakkor azt furcsának találja, hogy sok esetben nem postaládai értesítő várja a magyar vásárlókat, hanem csak simán sms-t kapnak. A lap szerint ez arra enged következtetni, hogy a szóban forgó csomagokat – bár lehet, hogy beférnének amúgy a postaládába – oda sem adják a postásoknak, hanem egyből a postafiókokban helyezik el.