Az API használatával a webáruház üzemeltetők számára a csomagok szállításra való előkészítése kényelmesebb, gyorsabb lesz. Az integrációnak köszönhetően a címiratkitöltés hatékonyabbá válik, ami erőforrás oldalon megtakarítást jelenthet a webáruháznak. A szolgáltatást az UNAS Online Kft. integrálta elsőként saját rendszerébe, így az MPL API-t az UNAS webáruházzal rendelkezők már néhány kattintást követően igénybe tudják venni.
Az MPL API azonban nemcsak a webáruházak számára hasznos, hanem az ügyviteli és vállalatirányítási rendszereket használó cégek számára is előnyös. Az alkalmazás segítségével ők is közvetlenül össze tudják kötni a saját rendszerüket a postai alkalmazásokkal, csakúgy mint a webáruházak.
Így külső program telepítése nélkül el tudnak végezni minden csomagfeladással kapcsolatos feladatot.
Az integráció a csatlakozni kívánók oldalán egyszerűen akár 3 nap alatt történik. Az MPL API használatával az információk kezelése még biztonságosabbá válik, hiszen az adatok közvetlenül, az e-mail csatornák elkerülésével cserélődnek. A küldemény nyomkövetése is gyorsabb, a regisztrált ügyfelek egyszerűen le tudják kérni a csomagéletútját.
A Magyar Posta a bevezetési szakaszban már közel 60000 csomagot kezelt API-n keresztül és folyamatos a bővülés. A vállalat célja, hogy modern, az ügyféligényeknek megfelelő szolgáltatásokat nyújtson. A társaság a logisztikai infrastruktúra megújítása és automatizálása mellett korszerű informatikai megoldások alkalmazását is tervezi – közölte a Magyar Posta.