A Magyar Posta által nyújtott kézbesítési szolgáltatást minden csomagküldéssel értékesítő webáruháznak fel kell vennie – írja a Telex.hu. A regisztráció ezzel kapcsolatban március 15-én indult el. Másnap azonban sokan azt tapasztalták, hogy a létrehozott fiókjukban nemcsak a saját profiljuk adatait látják, hanem minden regisztrált e-mailcímét, nevét és időnként a telefonszámát is.
Az ügyről a Telex szombaton értesült egy olvasójuk által, aki akkor arról írt, hogy az egyik legnagyobb magyar webshopszolgáltató csoportjában arról jeleztek, hogy a Munkatársak fülhöz tartozó lapon egyszer csak megjelentek más regisztráltak adatai.
Erre ott az Ecommerce Hungary nevű, internetes kereskedőket tömörítő érdekvédelmi szervezet kisvállalati tagozata is reagált. Arra kérték tagjaikat, hogy ha érintettek az ügyben, mindenképpen jelentkezzenek náluk.
Az Index meg is kereste a szervezet alelnökét, Ormós Zoltánt, aki szerint ezek az adatok javarészt az egyéni vállalkozók weboldalain is publikusak, így nem számítanak személyes információnak. Ugyanakkor voltak, akik privát emailcímükkel regisztráltak, ez pedig már személyes adatnak minősül, így ez már jogi problémának számíthat.
Ormós elmondta: a rendelkezésükre álló adatok kiértékelését hétfőn már meg is kezdték. Ez ahhoz fontos, hogy felmérjék az esetleges okozott kár mértékét.
A Telex már szombaton kereste a Magyar Postát az üggyel kapcsolatban, és bár neki nem reagált az állami cég, a honlapjukon megtették mindezt.
Vagyis leírták, hogy a webáruházi regisztráció alkalmával egyes ügyfelek adatai átmenetileg hozzáférhetővé váltak más bejelentkezők részére is.
A Magyar Posta az okozott kényelmetlenségért az érintett ügyfelek elnézését kérte.