Ha van ilyen előfizetésed, azonnal mondd le – már a jegybank is figyelmeztet
Most a Magyar Nemzeti Bank (MNB), korábban már az OTP Bank is figyelmeztetett erre az újfajta csalási módszerre, melynek alapja, hogy egy tranzakció után ismétlődően pénzt emelnek le a megterhelt bankkártyáról.
Az MNB óvatosságra int az online vásárlásoknál, különösen a kevésbé ismert külföldi webshopok esetében. A vevők tudtukon kívül ismétlődő előfizetésekhez is hozzájárulhatnak, amelyeket az apró betűs részek rejtenek.
A vásárlás után még hetekkel is rendszeresen lehet a pénzlevonás a számláról ismétlődő előfizetések miatt.
Ha gond van, azt azonnal jelezzük a banknak
Ha valaki gyanús terheléseket észlel, érdemes azonnal értesítenie a pénzintézetet. Ha nincs ez a bejelentés, akkor minden kifizetés folytatódhat.

A bankok a felhasználó nélkül nem képesek kiszűrni ezt a típusú kibercsalást, így a kártyatulajdonos elővigyázatossága kulcsfontosságú.
Az óvatosság pedig kiemelt az online vásárlások során. Ha egy termék ára gyanúsan alacsony, akkor az adott oldalt, kereskedőt érdemes fenntartásokkal kezelni.
Fontos, hogy a vevők rendszeresen ellenőrizzék bankkártyás és számlamozgásaikat, ha kell minden nap.
Mit tehetünk, ha már fizettünk?
Ha az ügyfél számlájáról levonják a fizetési megbízás összegét, de a terméket nem kapja meg, illetve a megújuló szolgáltatás (előfizetés) mögött nincs valós teljesítés, jogosult chargeback eljárást kezdeményezni a kártyatársasági szabályok alapján.
Ez lehetővé teszi számára, hogy visszakövetelje a vásárlás összegét, még akkor is, ha a kereskedő külföldi.
Az eljárás során az ügyfél a bankján keresztül kezdeményezheti a fizetés visszatérítését, amelyet a bank továbbít a kártyatársaságnak (pl. Visa, Mastercard). Ha a kérelem jogosnak bizonyul, a kártyatársaság a kereskedőtől visszavonja az összeget, és jóváírja azt az ügyfél számláján.