Rangos díjat nyert a magyar alapítású Herz New York Coffee Roasters kávécsomagolása, számol be a Roadster. A Coffee Design Awards díját a koppenhágai World of Coffee shown-n ítélték a magyar márkának.
Nem csak kávé: stíluskérdés
Június 27. és 29. között rendezték meg Koppenhágában a World of Coffee 2024 show-t, melynek során a Herz Coffee-t díjazták. A Coffee Design Awards – korábbi nevén a Design Lab Showcase –, a kávékülönlegességek dizájnjának megmérettetését hivatott elősegíteni. A kezdeményezés a 2016-os atlantai Specialty Coffee Expo kiállításon debütált: akkor még csak a kávécsomagolásokat díjazták, de azóta már az ivóedényekre, terekre, és a márkaépítésre is kiterjed a szemle. A Coffee Design Awards három kategóriában oszt ki díjakat, ezek közül
a Herz a csomagolás kategóriájában győzedelmeskedett környezetbarát, multifunkciós fémdobozával.
A tervezés során az újrahasznosítható anyagok használata mellett fontos szempont volt az esztétikum is: a Herz Coffee dobozát úgy alkották meg, hogy jó legyen ránézni, és a fogyasztó büszkén helyezze látható helyre konyhájában ahelyett, hogy egy szekrénybe rejtené.
Egy magyar apa-fia páros kezdeményezése
A Herz New York Coffee Roasters céget egy magyar apa-fia páros, Áron és Pali alapították. A család jó ismerője a latin-amerikai kávéültetvényeknek, ezért személyesen is meggyőződnek arról, hogy termékeik a legminőségibb alapanyagokból készülnek. A márkát 2002-ben alapították, 2007-ben pedig kávéházat is nyitottak Budapest szívében, írja a Roadster.
A díjnyertes dizájn megalkotásában a Graphasel stúdió grafikusai is segítettek. Pali így beszélt a Roadster-nek az együttműködésről: “A pörkölt kávéinkkal és kávékapszuláinkkal alapvetően az igényes, minőségi kávét kedvelőknek szeretnénk igazi kávéélményt nyújtani.
A kávécsomagolások általában fekete, arany és piros színűek, mi marketingmegfontolásból döntöttünk a narancs szín mellett.
Ez be is igazolódott. A Graphasel Studióval az elejétől jó volt az összhang és könnyű együtt dolgozni.
A csomagolás több szempontot testesít meg. Vizuálisan kecsegtető, környezetbarát és izgalmas egyszerre. Célunk az volt, hogy megragadjuk a figyelmet az üzletek polcain és megismertessük a filozófiánkat.
Nem titkolt vágyunk volt egy olyan újrafelhasználható tárolót megálmodni, ami értéket teremt és előcsalogatja mindenki fantáziáját.
A dizájnt több tényező kombinációja inspirálta, többek között a környezetbarát csomagolás jelenlegi trendjei, a minimalista esztétika és a kávékultúrához gyakran társított élénk színek. Hallgattunk az intuíciónkra, de bevontuk a környezetünket is; azok tudását és a vásárlóink visszajelzéseit. Örülünk, hogy sikerült ezt egy világrangú elismerésig eljuttatni,” nyilatkozták a büszke tulajdonosok.
A Herz Coffee-t számos helyen megkóstolhatjuk: a márka olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint a Bortársaság, a W Budapest Hotel, a Dorothea Hotel Budapest, az Autograph Collection vagy a budai Franziska, a Páskom és a kecskeméti Bazsalikomos kert.