A Brexit a luxusmárkákkal nem sok jót tett: kevesebb vásárlót, magasabb árakat és körülményesebb szabályozást hozott. A koronavírus és a Brexit együttes hatására ráadásul London híres bevásárló utcájában, a High Streeten található márkák száma könnyedén megfeleződhet – írja a Novekedes.hu.
Már nem lesznek olyan vonzóak az árak
Minden évben januárban a világ számos országából érkeznek a turisták, hogy egy-két napot eltöltve az angol fővárosban alaposan belevessék magukat az ilyenkor szokásos óriási leértékelési hullámba.
Jövőre azonban az Európai Unión kívülről érkezőknek már messze nem indul majd ilyen jól az év, lévén az angol kormány véget vet a vámmentes vásárlás lehetőségének, így a luxustermékek árának 20 százalékát már nem tudják majd visszaigényelni.
A változás jól jöhet más európai városoknak
London eddig a luxusturizmus egyik fellegvára volt, ahová még Oroszországból és Ázsiából is rengetegen érkeztek az éves nagy leértékelésekre.
Most azonban mindez jelentősen átrendeződhet, olyannyira, hogy még jobban felértékelődhet Párizs és Milánó piaci szerepe a divatmárkák világában.
Ráadásul a Brexit nemcsak az eddigi kulcsszerep elvesztéséhez vezet majd a briteknél, hanem a luxustermékekhez kapcsolódóan a kereskedelmi és szolgáltató szférában jelentős elbocsátásokat fog eredményezni.