A Louis Vuitton még a luxusmárkák között is kiemelkedik az exkluzív és drága termékekeivel, valamint a nem mindennapi marketing-fogásaival. Bár az utóbbi években egymást érik a meglepőbbnél meglepőbb kiegészítők és ruházati termékek a divatházak kollekcióiban, a legtöbb nagy márka egyre nagyobb figyelmet szentel a digitális jelenlétnek és a metaverzum térhódításának. Ennek ékes bizonyítéka az a virtuális bőrönd is, amit a francia luxusmárka árul közel tizennégy millió forintos áron – írja a Designtaxi.
A Louis Vuitton VIA névre keresztelt, legújabb kollekciója kifejezetten a modern kor szülötte: a cég elmondása alapján egyszerre
ötvözi a digitális tereket a valóságos világgal, azzal a céllal, hogy ne csak az utcán, de a kedvenc online platformjainkon is viselhessük a márka darabjait.
A francia luxusmárka elmondása szerint az üvegfelülettel rendelkező bőrönd csak az első termék, amit azonban mindenképp meg kell venni ahhoz, hogy később a többi kiegészítőhöz is hozzájussunk. A Louis Vuitton egyébként egy új fogalmat is bevezetett a VIA bőrönddel kapcsolatban, ami nem más, mint a “phygitial”.
Ez annyit jelent, hogy
a kiegészítő egyszerre digitális és fizikai is, tehát aki megveszi a csak virtuális térben használható verziót, az kap egy kézzelfogható darabot is belőle.
Szakértők szerint egyébként a termék ára még a valós darabok áraihoz képest is kifejezetten magasnak számít, nem beszélve a digitális piacról. Tizenhárom és félmillió forintot kell ugyanis kifizetnie annak, aki szeretné magáénak tudni a nem mindennapi utazótáskát, amit ráadásul csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Ausztráliában, Németországban és Franciaországban lehet majd megvásárolni.
The VIA Treasure Trunk (Soulbound Token) will unlock exclusive experiences and community opportunities for its owners, including unseen collectibles of the Maison, starting with a first revealed alongside the next #LouisVuitton Men’s show by Pharrell Williams.#LouisVuittonVIApic.twitter.com/WhIPsjzYtx
— Louis Vuitton (@LouisVuitton) June 8, 2023
A cég elmondása alapján az ikonikus Louis Vuitton bőröndöt 160 éve álmodták meg és azóta mindig is a luxus és az elegancia egyik jelképének számított világszerte, ami státuszszimbólumnak sem utolsó. Épp emiatt döntöttek úgy, hogy felújítják és modernizálják, ami mögött minden bizonnyal az áll, hogy a divatmárkánál is jól tudják: az olyan, nem helyettesíthető tokenek, mint ez a bőrönd is, egyre értékesebbek és értékállóbbak, mint sok más, kézzelfogható kiegészítő.