A Louis Vuitton mindig is irányadó és előremutató volt a divat terén: bár a márka a fennállása óta elkötelezett a minőséget tekintve, időről-időre képes a megújulásra is. Most épp újra együtt dolgozik egy japán képzőművésszel, Kuszama Jajoi-val, akinek a robot mása az üzlet New York-i kirakatát festi élőben – írja a Time Out.
Kuszama Jajoi és a Louis Vuitton közös története évtizedekre nyúlik vissza: 2006-ban álmodta először újra a luxusmárka ikonikus táskáit a japán képzőművész, ami azóta is a márka legsikeresebb együttműködésének számít. Épp ezért nem csoda, hogy most egy újabb közös kollekciót dobnak piacra, aminek a főszereplői természetesen most is a különböző, színes pöttyök lesznek. Jajoi ugyanis ezekkel a motívumokkal vált igazán ismertté és annak ellenére, hogy voltak ennél sokkal meghökkentőbb alkotásai is, mindig visszatért az egyszerű, mégis nagyszerűnek bizonyuló formákhoz.
Az új, 450 különböző terméket számláló kollekcióban szerepelnek az ikonikus táskák is, de cipők, sőt még parfümök is helyet kaptak.
Az igazán meglepő azonban nem ez, hanem az, ahogy mindezt New York-ban hirdetik.
A Louis Vuitton legnagyobb New York-i üzletének, ami a legendás Ötödik sugárúton található,
kirakatában ugyanis egy teljesen élethű Kuszama Jajoi robot pingálja a népszerű pöttyeit az üvegre.
Elképesztő látvány, hiszen első pillantásra tényleg úgy tűnik, hogy egy hús-vér ember az, aki festegeti a kirakatot; csak pár másodpercnyi feszült figyelem után tűnik fel a járókelőknek, hogy egy robotról van szó. A kilencvenhárom éves művésznő és a márka egy közös, pop-up üzletet is nyitott a Nagy Almában, amit természetesen a padlótól a plafonig pöttyök borítanak – és a vásárlók már most imádják.
De van még egy megunhatatlan videó is, egy lenyűgöző virtuális kirakat:
A cég elmondása szerint Jajoi munkássága olyan, ami egy ponton már örökre összefonódik a márkával, folyamatosan inspirálja azt és bizonyítékként szolgál arra, hogy a kor nem lehet akadály az alkotásban. Jajoi pedig erre valóban jó példa, hiszen elmondása szerint a kilencvenedik életévén túl is minden áldott nap ecsetet ragad és alkot valamit. Annak ellenére, hogy óriási érdeklődés övezi az új kollekciót,
a Louis Vuitton oldalán semmiféle információt nem találni arról, hogy melyik termék mennyibe kerül
– de abban biztosak vagyunk, hogy alaposan a zsebébe kell nyúlnia annak, aki vásárlásra adja a fejét.