Szívószál félmillióért, tányérok másfél millióért - itt a Louis Vuitton új kollekciója
A divatban nincsenek határok és ezt a legnagyobb luxusmárkák napról-napra bebizonyítják: most például a Louis Vuitton rukkolt elő olyan evőeszköz-készlettel, amiben egyetlen szívószál félmillió forintba kerül – írja a Design Taxi.
Az elmúlt időszakban bemutattuk a Balenciaga szemeteszsákját 700 ezer forintért, a Dior kerti szerszámkészletétnégymillió forintért valamint a Gucci állatoknak készített kollekcióját milliókért. Az egyik legnagyobb francia márka, a Louis Vuitton sem lóg ki azoknak a cégeknek a sorából, ahol olyan termékeket is árulnak, amiknek semmi köze a divathoz – elég csak a pingpong szettjükre gondolni. Most azonban egy újabb termékcsaládot dobott a piacra, mégpedig Art of Dining, vagyis az Étkezés Művészete néven. A kollekció – a nevéhez híven – minden olyan, teljesen hétköznapi, étkezéshez használt eszközt, kiegészítőt tartalmaz, amit gyakorlatilag minden háztartásban megtalálhatunk.
Találunk benne tányérokat, poharakat, poháralátéteket, hamburgeres dobozt, pattogatott kukoricás zacskót, sőt, még szívószálakat is.
Mindezt természetesen luxus minőségű anyagokból és ebből fakadóan nyilvánvalóan elképesztően drágán is.
A kínai holdújévetünneplő, ázsiai motívumokat felvonultató négy darabos tányér-szett például 1500 dollárba, vagyis több mint félmillió forintba kerül – ehhez persze jár egy LV-monogrammal ellátott, bőrből készült tartó is. Ez még viszonylag olcsónak is számít, összehasonlítva például a hamburgeres dobozzal, ami négy poháralátéttel együtt érkezik. A virágmintás, bőrből készült termék természetesen tökéletesen alkalmatlan arra, hogy bármilyen zsíros, olajos ételt tartsunk benne, szóval egyértelműen funkció nélküli, az ára viszont elképesztő: 2500 dollárt, vagyis 900 ezer forintot kell kifizetnie annak, aki szeretné magáénak tudni. A popcornos zacskó utánzat, ami nyilván ugyanúgy bőrből készült, már csak ezer dollárba, azaz „csak” háromszázhatvan ezer forintba kerül.
A kollekció legmeglepőbb darabja azonban mégis a szívószál, amiért négyszázezer forintot kérnek el.
És hogy miért éri meg mindezt árusítania a cégnek? A válasz pofonegyszerű: elképesztően sikeresek még ezek, a hétköznapi embereknek első látásra felfoghatatlanul haszontalan és drága termékek is. mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy
a Louis Vuitton anyacége, az LVMH a tavalyi évben 30 ezer (!) milliárd forintos bevételt produkált.