Eszméletlen a L'Oréal új kütyüje: előre jelzi, milyen bőrproblémára vagyunk hajlamosak
A több mint 115 éves múltra visszatekintő L’Oréal világelső a szépségápolásban. A vállalat 37 nemzetközi márkával, 90 000 alkalmazottal és 2023-ban elért 41,18 milliárd eurós árbevétellel elkötelezett a fenntarthatóság, az innováció és a társadalmi felelősségvállalás iránt.
A cég a világ egyik legnagyobb technológiai rendezvényén, a CES 2025-ön mutatta be a forradalmian új L’Oréal Cell BioPrint készüléket, amely lehetővé teszi, hogy mélyebb betekintést nyerjünk bőrünk állapotába és annak öregedési folyamataiba – írja a világvezető kozmetikai márka közleményében.
Innovatív bőrelemzés percek alatt
A Cell BioPrint egy kompakt, asztali készülék, amelynek használatához egy tesztcsíkot kell az arcukra helyeznünk. Az így levett bőrmintát a gép pár perc alatt kielemzi. A gép a bőr öregedésének biológiai mechanizmusait vizsgálja. A technológia egy koreai startup, a NanoEnTek exkluzív mikrofluidikus lab-on-a-chip technológiájával társul, amely lehetővé teszi a bőr fehérjealapú biomarkereinek gyors, nem invazív elemzését.
Az új eszköz három fő területtel kapcsolatban nyújt részletes adatokat:
Az első a bőr biológiai életkora: megmutatja, milyen ütemben öregszik a bőr, és személyre szabott tanácsokat ad az öregedés jeleinek lassítására. A második a hatóanyag-érzékenység: segít meghatározni, hogy mely aktív összetevők – például a retinol – hatásosak az adott bőrtípuson. A harmadik pedig a proaktív bőrápolás: előre jelzi a lehetséges problémákat, mint például pigmentfoltok vagy kitágult pórusok, lehetőséget adva a megelőző lépések megtételére.
Barbara Lavernos, a L’Oréal Kutatásért, Innovációért és Technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta:
“A L’Oréalnál mindig a jövőt kutatjuk, ötvözve a legújabb tudományos felfedezéseket a szépségápolás terén szerzett több mint egy évszázados tapasztalatunkkal. A Cell BioPrint készülékkel a bőr egészségét és szépségét támogató, mélyreható információkat kínálunk az embereknek.”
A készüléket 2025-ben, Ázsiában tesztelik, egyelőre nem biztos, hogy piacra is kerül majd.
Egyébként a L’Oréal a tavalyi CES-en egy szél- és napfényt utánzó hajszárítót mutatott be, amely azóta nagyjából negyedmillió forintos áron meg is vásárolható.