Az infláció okozta árverseny újabb mérföldkövéhez érkezett a szigetországban, ugyanis a brit reklámfelügyelet betiltott két Lidl-hirdetést, mivel úgy értékelték, hogy megtévesztő ár-összehasonlítást tett a Tescóval szemben – írja a Napi.hu.
A skót tematikájú termékkörrel kapcsolatban megjelent hirdetés közül az egyik azt állította, hogy a Lidlnél több mint 35 százalékot, míg egy mások szerint 30 százalékot spórolhat a vásárló, a Tescónál érvénybe lévő árakkal szemben.
A hatóság szerint ezek a hirdetések„valószínűleg félrevezetőek”, és azt kifogásolták, hogy a Skóciában futó reklámok nem hangsúlyozták , hogy a megtakarítás csak a bemutatott termékek konkrét választékára vonatkozik.
Vélekedésük szerint a fogyasztók valószínűleg úgy értelmezték a reklámokat, hogy a megtakarítás a két kiskereskedő által kínált árkülönbségekre vonatkozik, és nem csak a példaként említett árukosárra. Vagyis ugyanilyen szintű megtakarítás érhető el általánosságban is egy tipikus heti bevásárlás során.
A Lidl védekezése során azzal érvelt, hogy a hirdetések kizárólag a bemutatott termékekről tettek ár-összehasonlítást, miközben nem gondolták volna, hogy az átlagfogyasztó olyan következtetést von le általuk, hogy a diszkontlánc árai összességében alacsonyabbak, mint a Tescóé.