A brit Lidlfelpörgetné az egészségesebb élelmiszerek forgalmát: a boltlánc célkitűzése szerint az egészséges vagy egészségesebb termékek forgalma a teljes forgalom minimum 85 százalékát teszi majd ki a következő négy évben – írja a Retail Gazette kiskereskedelmi szaklap nyomán a Napi.hu.
Az angliai közegészségügyi szolgálat (Public Health England, PHE) tápanyag-kritériumai alapján egy táplálkozási szakértőkből álló csoport olyan rendszert dolgozott ki, amely a közlekedési lámpákhoz hasonlóan mutatja majd a termékek csomagolásán a legfontosabb tudnivalókat. A rendszer a zsírokra, telített zsírsavakra, a cukorra és a sóra fókuszál.
Három kategóriába fogják sorolni a Lidl-termékeket: egészséges, egészségesebb és legkevésbé egészséges. A tervek szerint évente több mint 200 termékcsaládot értékelnek.
Szintén az egészséges táplálkozás ösztönzésének keretében elindult a Get Fresh kezdeményezés is. Ennek célja a friss, egészséges termékek, például a friss hús, gyümölcs és zöldség, választékának növelése az üzletekben – írja a Napi.hu.
A cég idén jelentette be azt is, hogy a friss gyümölcs és zöldség értékesítését 2026-ig 35 százalékkal szeretnék növelni.