A Schwarz Csoport REset Plastic műanyag stratégiájának részeként a Lidl Magyarország célul tűzte ki, hogy 2025-ig a sajátmárkás termékeinek csomagolásában átlagosan legalább 20%-ban újrahasznosított anyagot használ fel. Továbbá törekszik arra, hogy 2021 végéig kivonja a sajátmárkás csomagolóanyagaiból a fekete műanyagot, ezáltal jelentősen növelve a csomagolás újrafeldolgozhatóságát – tudatta a diszkontlánc.
Cél a körkörös gazdaság
A Lidl Magyarország 2018-ban kötelezte el magát a fenntarthatóbb műanyaghasználat mellett azáltal, hogy vállalta, 2025-ig 20%-kal csökkenti műanyagfelhasználását, sajátmárkás termékeinek csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi – ennek nyomán már számos csomagolás átalakult, ahol lehetett, elhagyták a műanyagot, csökkentették a mennyiségét, növelték az újrahasznosíthatóságot vagy újrahasznosított műanyagot használtak fel.
Az új műanyagcélokkal a Lidl további konkrét lépéseket tett a műanyagfelhasználás elleni küzdelemben, a fenntarthatóbb csomagolás és a körkörös gazdaság modelljének előmozdítása érdekében. A körkörös gazdaság célja a termékek élettartamának megnövelése azáltal, hogy újrahasznosíthatóságuk biztosításával az alapanyagokból új késztermékek nyerhetőek, így a hulladék mennyisége is csökken – írja a MárkaMonitor.
A teljes cél- és intézkedéscsomaggal a Lidl Magyarország a Schwarz Csoport átfogó REset Plastic műanyag stratégiáját támogatja, amely a műanyag elkerülésétől kezdve a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja.