A sárga, Lidl-logókkal ellátott edzőcipő eredetileg áprilisi tréfának indult, ám egy csapásra ikonikus termékké vált: az első készletet, 400 párat Németországban dobták piacra, majd Svájc, Finnország és Belgium következett, de még a magyar boltokba is eljutott jó pár darab. Pillanatok alatt elkapkodták, ráadásul az eBay-en az eredeti ár sokszorosáért árulták a cipőket. Jött mellé még a cég logójával ellátott cipő, póló, papucs, zokni és leggings, valamint decemberben a brit piacon egy Lidl-logóval ellátott karácsonyi pulóver is elérhető volt.
Wow. Bold! Can we get these in the UK, @LidlGB? #Lidlsneakerpic.twitter.com/EKnGFSVAuD
— Adam Leyton (@AdamLeyton) June 30, 2020
A Lidl by Lidl márkanévre hallgató kollekció szeptember 16-án landolt a brit üzletekben, így már a brit piacon is elérhető az ikonikus sárga-kék logózott tornacipő, amelynek az ára 12,99 font, azaz 5300 forint – szúrta ki a Napi.hu.
A kollekció többi darabja:
- bevásárlótáska 0,99 fontért, azaz alig több mint 400 forintért
- zokni 1,99 fontért, azaz 600 forintért
- férfi úszónadrág 4,99 fontért, azaz több mint 2 ezer forintért
A Lidl sikerét követően az Aldi is bepróbálkozott hasonlóval: saját márkás, Aldi logóval ellátott ruházati termékeket dobott piacra tavasszal a brit üzletekben – köztük kapucnis pulóvereket, zoknikat és pólókat. Noha akkor elmondták, hogy már régóra kínálnak saját márkás ruházati termékeket, a szabadidő-ruházat területére az Aldimania-vonallal merészkedtek. A termékek a Specialbuys-program keretében voltak kaphatóak, és csak bizonyos mennyiségben voltak elérhetőek boltokban a ruházati cikkek.