Óriási a verseny a nagy üzletláncok között és érthető módon mindent megtesznek, hogy folyamatosan olcsóbban adják a termékeket, mint a rivális cégek. A Lidl február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában azonban ez a szlogen szerepel: “A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”, ami szemet szúrt a Gazdasági Versenyhivatalnak is – írja az ATV.
A hatóság szerint az átlagfogyasztó számára
ez a mondat azt sugallja, hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.
A szlogent a Pénzcentrum által készített felmérés alapján kezdte el használni a Lidl, de ez nem volt reprezentatív, ráadásul egy a reklámot megelőző időszakra vonatkozott. Emiatt kezdett versenyfelügyeleti eljárásba a GVH, de ez nem jelenti egyértelműen azt, hogy a Lidl jogsértést követett el.
Időközben a Lidl is kiadott egy közleményt, amelyben azt írják, hogy a jogszabályoknak megfelelően jártak el.
–A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül – áll a közleményben.