A Lidl ezúttal több termékcsaládot – mint például a Vemondo és W5 Eco – tesz karbonsemlegessé. A diszkontlánc az egyes árucikkek előállítása során nyomon követte azok kibocsátásait, melyeket klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezett, azaz karbonsemlegessé tett. A két termékcsaládhoz jelenleg négy árucikk – növényi ital, tofu, pizza és környezetbarát mosogatószer – tartozik, ám továbbra is arra törekszenek, hogy bővítsék karbonsemleges termékkínálatot, ezáltal tovább csökkenthessék a szén-dioxid kibocsátásukat – írja a Napi.hu.
Október 21-től szezonálisan elérhető a Lidl 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeinek – például vödrök, ruháskosarak, tárolódobozok – második kollekciója.
Ezek különlegessége, hogy a Magyarországon forgalomba hozott árucikkek gyártása során 21,4 tonna régi műanyagot használtak fel, így kevesebb erőforrást vettek igénybe, mint az új műanyagból készült hagyományos termékek esetében.
Az is a célok közt szerepel, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkenjen a Lidl műanyag-felhasználása, így a zöldségek és gyümölcsök után a húskészítményeknél folytatódott a csomagolásoptimalizálás, aminek köszönhetően összesen 5,8 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat. Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl az érintett termékeket saját, „Felelősen Csomagolva” logójával látja el, mely megmutatja az egyes árucikkek esetén elért csökkenés mértékét is.