A vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet a kiváló hazai termékekre, és tovább erősítse azok népszerűségét, így 2021. szeptember elsejétől minden magyar, hazai és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékének ártábláját „Jó választás a hazai” védjeggyel látja el. Az új logóval teszik egyértelművé a vásárlók számára, melyek a hazai üzemekben gyártott, magyar hozzáadott értéket képviselő termékek és így megkönnyítve számukra a választást – írja a Napi.hu.
3800 hazai termék a kínálatban
A 8 évvel ezelőtt elindult Lidl a magyar beszállítókért programnak köszönhetően mostanra közel 450 hazai beszállítóval dolgoznak együtt és a kínálatban összesen 3800 hazai termék érhető el. A magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti. Népszerűek a friss húsok, a zöldségek és gyümölcsök, a tejtermékek és a pékáruk, a tojás és a friss baromfi pedig 100 százalékban hazai termelőktől származnak.
A vállalat a hazai értékesítésen túl az exportra is nagy hangsúlyt fektet: 2020-ban összesen 64 milliárd forint értékben bonyolított exportot a Lidl és 170 magyar beszállító 665 árucikke kapható 26 országban időszakos vagy állandó jelleggel. A legkelendőbbek a különféle rágcsálnivalók, az olajok és margarinok, a friss húsok, a tejek és tejtermékek és az állateledelek, ám a borexport mellett sem lehet szó nélkül elmenni: összesen 6,3 milliárd forint értékben juttatott el magyar palackos borokat a külpiacokra, ami 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.