A Lidl 2020 februárja óta a „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezés partnere. Ezen együttműködés révén a Lidl aktívan támogatja a társadalmilag és ökológiailag fenntartható gyapottermesztést Afrikában a textil ellátási láncának elején és biztosítja, hogy a saját márkái számára beszerzett alapanyagokat fenntarthatóbb körülmények között lehessen termeszteni és megvásárolni.
A válogatott textiltermékek „Cotton made in Africa” tanúsításával mutatjuk, hogy a társadalmi és környezetvédelmi előírások tekintetében már az ellátási lánc elejétől eleget teszünk a vállalati átvilágítással kapcsolatos kötelezettségünknek. A CmiA jelöléssel ellátott textiltermékek választásával a vásárlók a „Cotton made in Africa” kezdeményezést támogatják. A fenntartható gyapot felhasználásával készült textilek iránti megnövekedett igény egyre több afrikai kistermelő számára teszi lehetővé, hogy hatékony, környezetbarátabb és egészségbarátabb mezőgazdasági módszereket sajátítson el, melyek hozzájárulnak életkörülményeik javításához és a környezet védelméhez.
100%-ban fenntartható pamut 2022-ig
A Lidl elkötelezettsége hosszútávú és az elkövetkező években bővülni fog: A Lidl célja, hogy 2022 végéig 100%-ban fenntartható forrásból szerezze be a pamutot. E célt a CmiA kezdeményezéssel való partnerség, valamint különféle tanúsítások, mint például a Global Organic Textile Standard (GOTS) és az Organic Content Standard (OCS) révén fogja elérni – közölte az áruházlánc.