Nagyot fog szólni, ami most a tusfürdőkről kiderült - a Lidl és a DM is érintett
Sokan el sem tudják képzelni a napjukat reggeli edzés és egy frissítő zuhany nélkül. Mások viszont inkább este állnak be a zuhany alá, hogy lazítsanak a hosszú és fárasztó nap végén. Bár nincs egyértelmű válasz arra, hogy melyik a jobb időpont a zuhanyozásra, egy dolog biztos: mindenkinek szüksége van egy jó minőségű tusfürdőre – írja a Dnevno.
Az általános áremelkedések azonban a higiéniai termékek piacát sem kímélik, így a vásárlók egyre tudatosabban választanak. Egyesek számára a legfontosabb szempont az ár, míg mások az összetevőket és a környezettudatos csomagolást is figyelembe veszik.
A német Öko-Test nemrégiben 35 tusfürdőt vizsgált meg: nem csak az összetételt és a hatékonyságot, hanem a csomagolást és a termékek fenntarthatóságát is értékelték.

Az Öko-Test egy független német tesztelő szervezet, amely különféle termékeket vizsgál, beleértve a kozmetikumokat, élelmiszereket, tisztítószereket és akár elektronikai eszközöket is. Fő célja, hogy a vásárlók számára objektív és megbízható információkat nyújtson.
A jó hír, hogy a legtöbb tesztelt termék „nagyon jó” vagy „kiváló” minősítést kapott. Kiváló eredményt ért el például a Weleda „Energy Aroma Shower Gel” tusfürdője, az Alverde „Care Shower Time for Happiness” terméke, valamint a Dm saját márkás „Organic Mint Organic Bergamot” tusfürdője, amelyek természetes összetevőkre építenek.
A teszt legdrágább terméke, a 250 ml-es L’Occitane Verveine tusfürdő 16 eurós árával szintén kiemelkedő minősítést kapott.
Saját márkás termékek nyerték az ár-érték arány versenyét
Ha a legjobb ár-érték arányt nézzük, akkor a Dm saját márkás „Balea Fresh Energy Family Shower Gel” tusfürdője lett a győztes. A 250 ml-es kiszerelés helyi árak szerint mindössze 0,38 euróba (kb. 150 forintba) kerül, ráadásul csomagolása 72%-ban újrahasznosított anyagból készül. Itthon ez a termék nagyjából 550 forintos áron elérhető.
ALidl saját márkás tusfürdői, a „Cien” és az Edeka „Elkos” termékei szintén jól teljesítettek, bizonyítva,
hogy nem kell vagyonokat költeni egy minőségi termékre.
A Playboy tusfürdő viszont negatív kritikát is kapott, mivel egy problémás összetevőt, a galaksolid nevű policiklusos pézsmavegyületet tartalmaz – ez a mesterséges illatanyag nehezen bomlik le a szakértők szerint.
Az Öko-Test szerint a csomagolás terén is van még hova fejlődnie a gyártóknak, mivel csak a cégek kevesebb, mint fele tudta igazolni, hogy újrahasznosított műanyagot használ a palackok gyártásához.