A Lidl Magyarország elkezdte bevezetni áruházaiban a digitális ártáblákat, amelyek lehetővé teszik az akciók és egyéb információk valós idejű módosítását – írja a Világgazdaság.
“Ezzel egyidejűleg megszűnik az új árak kinyomtatásának és az üzletekben való elhelyezésének folyamata” – közölte a lappal a diszkontlánc.
A 4 forintos akció
Mindez annak kapcsán merült fel, hogy egy keddi hír szerint a Lidlben 879-ről 875 forintra árazták le a 800 grammos 12 százalékos tejfölt. A jelenlegi rekordmagas inflációs környezetben a 4 forintos akció meglehetősen komolytalannak tűnt, az áruházlánc sietett is megmagyarázni a lépést.
A Lidl a Világgazdaságnak elmondta, hogy a jelzett árcsökkentés nem képezi az üzletlánc akciós árpolitikájának részét. Az esetet kivizsgálták, és megállapították, hogy az „akciót” egy egyedi technikai hiba okozta, amit időközben már orvosoltak. Az üzletlánc abban bízik, hogy a digitális ártáblák megjenlenésével megelőzhetőek lesznek a hasonló hibák a jövőben.
Fákat ment az innováció
A Portfolio április elején számolt be arról, hogy Portugáliában már megkezdődött a digitális ártáblák üzembe helyezése, amelyek révén a diszkontlánc portugál leánya üzletenként 400 kilogramm papírt spórol, a teljes országra vetítve pedig a megtakarítás 108 tonna papír, amely 1485 fa kivágását akadályozza meg.
A címkék akkumulátorral működnek, míg a lecserélt ártartók anyagait újrahasznosítják.
A Portfolio kérdésére a magyar Lidl áprilisban jelezte, hogy a cég már Magyarországon is vizsgálja a digitális ártáblák bevezetésének lehetőségét.