Január elsejétől közel 400 termék fogyasztói árát mérsékelte a Lidl, átlagosan 10 százalékkal, aminek palettája most újabb termékekkel bővült – vette észre a Liner.
Ezek a termékek lettek olcsóbbak
Az árcsökkentés a magyarországi üzletekben a trappista sajttal kezdődött, majd a vajjal folytatódott. A trend hatására több tejtermék, pékárú, valamint tisztító- és tisztálkodószer is olcsóbb lett. Van olyan termék, aminek az ára 30 százalékkal csökkent tavaly év végéhez képest.
Április 17-étől újabb termékek ára csökkent tartósan, azaz nem csak egyszeri akció keretében.
A legtöbb árcsökkenés a tejtermékek esetében történt. A 400 grammos Pilos Görög joghurt ára 11 százalékkal csökkent, ami így már csak 399 forintba kerül. Ennél is nagyobb mértékben csökkentették a népszerű 200 grammos Brie sajt árát, ami a 15 százalékos mérséklés után 759 forintba kerül.
A Pilos Trappista sajt árát újra csökkentették, aminek a 700 grammos kiszerelése most 2399 forintba kerül.
A fél kilós, 25 százalékos Pilos Tehéntúró ára két hét alatt kétszer is csökkent. Április 10-től 979 forintra, majd április 17-től 899 forintra mérsékelték. A 10 százalékos tehéntúró ára a hétfői árcsökkentés után 849 forint lett.
Van miből lefaragni
A KSH legfrissebb jelentése szerint márciusban a fogyasztói árak átlagosan 0,8 százalékkal nőttek februárhoz képest. Az élelmiszerek ára egy év alatt 42,6 százalékkal emelkedett.
Az áremelkedés leginkább a tojást érintette, ami 74,0 százalékkal lett drágább. De a Lidl által most csökkentett tejtermékek árai is 72,8 százalékkal emelkedtek egy év alatt a KSH szerint.
Jelentős mértékben emelkedett a kenyér ára is, ami márciusig átlagosa 67 százalékkal lett drágább. Vélhetően e miatt csökkentette április 10-től az üzletlánc a szénhidrát csökkentett vekni árát 9 százalékkal, míg a nosztalgia kovászos cipő árát 14 százalékkal.