Arról már beszámoltunk, hogy melyek voltak azok a műszaki cikkek, amiket a legtöbben kerestek a karácsonyi időszakban, most azonban az is kiderült, hogy az egész évet tekintve mik voltak az igazi slágertermékek. A PCW szemlézte a MediaMarkt 2023-ra vonatkozó adatait, amiből kiderül, hogy mik a legújabb trendek a vásárlásokat illetően és mik azok a háztartási gépek, műszaki cikkek, amelyek iránt jelentősen visszaesett a kereslet.
A cég beszámolója szerint az elmúlt évekhez képest nőtt a bolti vásárlások száma, ami egyben azt is jelenti, hogy az online forgalom csökkent:
a netes eladások egészen pontosan az összes vásárlás 18 százalékát adják.
Az új trendeknek megfelelően az úgynevezett “omnichannel” vásárlás népszerűsége egyre jelentősebb. Ez azt az értékesítést jelenti, amikor a vevők online rendelik meg a terméket, de az üzletben veszik át azt. Ezt a módszert egyébként a legtöbb cég is javasolja, hiszen így a rendelés könnyebb és egyszerűbb, de a vásárlók látják és a kezükbe foghatják az adott eszközt, mielőtt valóban megvásárolnák azt.
A műszaki cikkek tekintetében az idei év egyértelmű nyerte a MediaMarkt esetében az airfryer lett, de a forrólevegős sütő már évek óta a top termékek között szerepel.
A kis, kompakt háztartási gépek forgalma egyébként is tíz százalékkal nőtt, miközben a nagyobb, beépíthető konyhagépekből 30 százalékkal kevesebbet adtak el.
A tavalyi évhez képest látványosan nőtt a különböző játékkonzolok eladása is: ezekből másfélszer több fogyott, mint egy évvel ezelőtt, a kategória nyertese pedig a Playstation 5 lett. Szintén egyre többen vásárolnak elektromos rollert, a 2022-es adatokhoz képest 30 százalékkal többet. Az okosotthon-kategóriába tartozó eszközök eladása is nőtt, csaknem a duplájára a tavalyi évhez képest.
A felmérésből az is kiderül, hogy
annak ellenére, hogy az idei évben 15-20 százalékkal emelkedtek a műszaki cikkek árai, de ez a fogyasztói kosarakon nem látszott meg,
még annak ellenére sem, hogy a vásárlók jellemzően az olcsóbb termékek felé fordultak.