Az új program „Lacoste Second Hand” néven fut, és a Faume nevű, használtcikkekre specializálódott francia vállalattal közösen valósul meg. A cél, hogy meghosszabbítsák a Lacoste-darabok élettartamát, és új, környezettudatos vásárlói réteget érjenek el – írja a VG.
Hat évnél nem lehet régebbi a ruhadarab
A márka vállalja, hogy visszaveszi a jó állapotban lévő saját ruházati és bőrtermékeit – bizonyos megkötésekkel. A visszavásárolt darabnak legalább a 2019-es tavaszi-nyári kollekcióhoz kell tartoznia, tisztának és hibátlannak kell lennie, valamint minden eredeti címkéjével együtt kell érkeznie.
Gyermekruhát, fehérneműt, cipőt, parfümöt nem vesznek vissza.
Nekünk még nem elérhető
Az újraértékesítés jelenleg kizárólag a Lacoste francia weboldalán történik, és egyelőre csak francia vásárlók számára elérhető. Az árak alapján a használt darabok sem épp olcsók: egy férfi teniszpóló 72 euróba (kb. 29 000 forint), egy női body 61 000 forintba, egy kabát pedig közel 108 000 forintba kerül.

Egyre népszerűbb a second-hand divat
A Faume vezérigazgatója, Aymeric Déchin szerint a second hand piac virágzik: a cég jelenleg 45 prémium márka termékeit értékesíti, és forgalmának már 40%-át Franciaországon kívül, többek között Németországban, Hollandiában és Olaszországban bonyolítja le. A vállalat 2022-es indulása óta 10 millió eurós árbevétel elérését tűzte ki célul, és 2023-hoz képest már 60%-os növekedést könyvelhetett el. A használtcikk-piac globálisan is látványos növekedést mutat: nemzetközi felmérések szerint háromszor gyorsabban nő, mint az új ruhák piaca. Magyarországon is egyre többen vásárolnak second hand termékeket. Az eladott ruhák háromnegyede felnőttméretű, női lábbelikből pedig kétszer annyi fogy, mint férfi cipőkből – számolt be róla korábban a Világgazdaság.
Ugodi Tibor stílustanácsadó szerint a használt ruhák iránti kereslet mögött gyakran nemcsak fenntarthatósági szempontok állnak, hanem az is, hogy ezek között sokszor olyan darabok is megtalálhatók, amelyeket hibás gyártás vagy túltermelés miatt nem értékesítettek első körben. A Lacoste szerinte korábban klasszikus luxusmárkának számított, ma viszont inkább egy prémium fast fashion szereplő, amely minőségi, de már nem egyedi ruhadarabokat kínál – és nem is elérhetetlen áron.
A Z-generáció megszólítása szempontjából is logikus lépés volt a használt ruhák értékesítése. Az új vásárlói réteg ugyanis tudatosabban közelít a divathoz: fontos számukra a környezeti hatás, és nem szeretnének aránytalanul sokat fizetni egy-egy márkás darabért.