A járvány okozta korlátozások tavaly jelentős számban vetették vissza egy-egy bolt életképességét. Ezzel együtt óriási teret nyertek az online áruházak, valamint a nagy alapterületű hipermarketek is – írja a Blokkk.com.
A kereskedelmi statisztikák ugyanakkor arra is rávilágítanak, hogy immár másfél évtizede folyamatosan csökken a boltszám a magyar gazdaságban. Ráadásul ez már akkor így volt, amikor még 5-6 százalékos növekedéssel működött a boltos világ, a koronavírust megelőző években.
Azonban 2020-ban már jöttek a korlátozások a járvány miatt, de nemcsak ez: a költésre egyre jobban odafigyeltek a vásárlók, lévén sok családban egyre vékonyodtak a pénztárcák a gazdasági helyzet miatt.
A vírus különböző hullámaiban pedig az üzletek jelentős részének időről időre be kellett zárnia, hosszabb szünetet tartva. Ezek után pedig az újranyitások több helyen is megfeleltek annak, mintha teljesen elölről kezdte volna az életét az adott vállalkozás.
Sokan a karácsony előtt időszakra koncentráltak kereskedőként a pultjaik mögött, de az évtizedek óta megszokott tömeg 2020-ban elmaradt, sajnos a vírus miatt.
A tavalyelőtti, közel 127 ezres boltszám 2020-ban 123 ezresre csökkent, egészen pontosan 3774 üzlet húzta le a rolót. 121 bevásárlóközpontban 299 hely zárt be, ezzel ezeken a helyeken 6665-re csökkent a boltok száma.
167 hipermarketben összesen 50-nel lett kevesebb, 2020 végére 2930 maradt belőlük.