Bár a borok 70 százaléka a kiskereskedelmi értékesítésben növekvő mértékben fogy, ez nem lesz elegendő az éttermi fogyasztásból kieső bevételek pótlására – írja az Agrofórum.
A felmérések szerint a fogyasztók ebben az időszakban elsősorban az átlagos árú borokat vásárolták, a pezsgőértékesítés nagyon visszaesett – olvasható a lapban.
A bor nemzetközi kereskedelme mintegy 14 százalékkal csökkent az elmúlt évhez képest.
Az idei borfogyasztási szezonban az előrejelzések 8 százalékos csökkenéssel számolnak az unióban.
Magyarországon a Palackposta 2020 kezdeményezéssel szeretné elérni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa és az Agrármarketing Centrum, hogy a borokat a fogyasztók online rendeljék meg a termelőktől. Mint közleményükben írják: a koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett korlátozások a bortermelőket is nehéz helyzetbe hozták. A borok értékesítéséhez új megközelítésre és alternatív platformok bevonására van szükség.
.