A koronavírus megjelenése előtt is megfigyelhető volt az a tendencia, hogy egyre több dolgot szerzünk be az interneten, a COVID-19 terjedése óta azonban még többen rászoktak az online rendelésre és megízlelték a házhozszállítás előnyeit. Ezzel csak az a baj, hogy korlátozottak a lehetőségek: márciusra például elfogytak a házhozszállítás időpontjai a legtöbb élelmiszerláncnál – köztük az Auchanban is.
Emellett sajnos akarva-akaratlanul fizikai kontaktusba kerülhet a futár és a vevő, ami kedvez a járvány terjedésének. Az Auchan éppen ezek miatt egy rendkívüli tájékoztatást adott közzé.
“Tájékoztatjuk Önöket arról, hogy az árukiszállítási folyamataink nem teszik lehetővé a termékek kontaktusmentes átadását. Ezért az érvényben lévő hatósági előírások betartása érdekében és azoknak megfelelve munkatársaink nem adhatnak át rendelést olyan helyszínen, illetve címen, ahol a kihelyezett hatósági jelzés alapján járványügyi megfigyelés alatt álló személy tartózkodik. Kérjük ezt a rendelés leadásakor szíveskedjenek figyelembe venni, illetve a már leadott rendeléseket ennek megfelelően szíveskedjenek törölni” – áll az Auchan oldalán, de a közleményben arra is kitérnek, hogy az élelmiszer szállítási kapacitásaik megteltek, bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést fogadni.
“Vállalatunk teljes csapata a beszállítóinkkal közösen azon dolgozik, hogy minden áruházunkban elérhetőek legyenek termékeink, így az online rendeléseket kiszolgáló 3 áruházunkban is. Ennek ellenére a megnövekedett terhelés miatt a helyettesítő termékek aránya is megnövekedhet és előfordulhat, hogy bizonyos terméktípusokból helyettesítő terméket sem tudunk szállítani.”
A szokásosnál nagyobb megrendelések, rengeteg kiszállítás a futároknak is megterhelő, arra kérik a vásárlókat, hogy a termékek átadásakor tartsák be a szállító esetleges kéréseit.
“Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a rendkívül megnövekedett rendeléseket teljesíteni tudjuk!”