A Gorenje és a hazai elektronikai készülék-gyártókat tömörítő szakmai szövetség, az APPLIA közös kutatásából kiderül, hogy tízből nyolc vásárló pozitívan értékelte az új címkézési rendszert, de minden ötödik felhasználó még nem tud kiigazodni a jelöléseken – írja a Napi.hu.
A felmérés alapján, mint oly sok más esetben, a háztartási gépekkel kapcsolatban is, a magyar fogyasztók feléről elmondható, hogy az árak alapján döntenek.
Ráadásul most az új kategorizálás miatt a korábbi „A+++” energiacímkés termékek a „B-D” csoportba kerültek, ugyanis a háztartási gépek esetében már csak az újabb és korszerű termékek kaphatják meg az „A” jelölést.
Az új címkézési rendszer tanulmányozásával, annak segítségével egyébként a vásárlók könnyebben eligazodhatnak például a mosógépek energiafogyasztásával, éves vízfogyasztásával és centrifugálási hatékonyságával kapcsolatban, így környezettudatosabb döntést tudnak hozni a készülékek vásárlásakor.
Ezzel párhuzamosan a technikai fejlődés olyan szintre kerülhet belátható időn belül, hogy egyes háztartási gépek meghibásodás esetén automatikusan jelet küldhetnek a szervizközpontba, és a szakemberek felkészültebben, a megfelelő alkatrészekkel érkezhetnek a felhasználók otthonába, javítás céljából.