“Nem annyira rossz a helyzet a magyar könyvpiacon, mint amit a fenti számok mutatják. Tavasszal zuhant a piac, mikor zárva voltak a boltok. A második félév, különösen az utolsó negyedév viszont különösen jó volt. Ha nem is hozta vissza a márciusi-áprilisi veszteséget, de nagy részét sikerült ledolgozni” – mondta Nyáry Krisztián író, irodalomtörténész, könyvkiadó, kommunikációs szakember, aki a Business Class vendége volt. Azt is elárulta: szerinte az állhat a háttérben, hogy azok, akik költenek kultúrára Magyarországon, éves büdzséből gazdálkodnak.
Mivel színházjegyet nem tudnak venni, hangversenyre sem tudnak menni, ugyanabból a pénzből ősszel esetleg több könyvet vehettek.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy itthon sokan vásárolnak a könyvesboltokban, kézbe veszik a könyveket, de online vásárolnak ott, ahol a legjobb áron juthatnak hozzá. A boltzárásnak meglett az eredménye: a könyvesboltokban éves szinten 20 százalékkal alacsonyabb lehetett a forgalom, míg az online kereskedelem jóval nagyobb mértékben nőtt, és nem ugyanarra a szintre esett vissza.
A beszélgetésből kiderül, hogy mennyivel nőtt az e-könyv forgalma, és milyen műfajoknak ártott a pandémia, melyeknek kedvezhetett, és hogy milyen könyvön dolgozik Nyáry Krisztián.
(via)