Valami hasonló volt, de ott okosszemüvegbe elhelyezett kamerára és kijelzőre fókuszált a Google 2012-es Glass névre hallgató projektje – írja a Napi.hu.
Azonban egy ilyen eszköz, amelyről messziről virít, hogy felvétel készítésére alkalmas a viselője fején, nem feltétlen nyeri el az emberek bizalmát. Nem véletlen, hogy ma már a Google projektje csak ipari felhasználásban él tovább, a hétköznapi célú gyártás teljesen leállt.
A Mojo Vision nevű startup viszont már nem szemüvegen, hanem olyan kontaktlencsén dolgozik, amely okostelefonos funkciókat kínál.
A kaliforniai vállalat az elmúlt években több százmillió dollárnyi befektetői pénzt gyűjtött be, többek között olyan ismert finanszírozóktól, mint a Motorola vagy a Disney.
A lencsét úgy alakították ki, hogy a beépített hardver nem látható a szem számára, viszont különböző információkat juttat a látómezőbe.
Ezzel párhuzamosan olyan akkumulátort fejlesztettek ki, amely egyrészt rugalmas alapra illeszkedik, ugyanakkor nem jelent semmilyen veszélyt a szemre. A kontaktlencsét a gyártás során ráadásul minden egyes viselőre személyre szabják
Az okoslencse egyik alapvető funkciója a navigálás, mely a közúti közlekedésben és sportolás során jöhet nagyon jól.
A futurisztikus eszköz egy kevesebb mint 0,5 milliméter átmérőjű, 256 x 256 pixeles mikro-LED kijelzőt használ.