A Marks & Spencer, a Burger King, a Marriott és az Accor nevét még sokáig látni fogják az orosz fogyasztók az országban, mivel a hosszútávú franchise-megállapodások miatt maradniuk kell – írja a Napi.hu.
A Marks & Spencer (M&S) például 48 boltot tudhat magáénak, amit ráadásul egy török vállalat üzemeltet. Az anyacég a nevet nem tudja eltüntetni Oroszországban.
Viszont a háború kitörése óta nem szállít a török partnernek. Illetve félmillió font értékben ajánlott fel ruhákat a menekültek részére, valamint és több mint 1,5 millió fontot adományoz az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának és az UNICEF-nek.
A Burger King még mélyebben be van ágyazódva Oroszországban, ugyanis 800 étteremmel rendelkeznek, melyeket franchise-átvevők üzemeltetnek. A cég ígéretet tett, hogy nem terjeszkedik tovább az országban, és a bevételt humanitárius célokra különítik el.
A szállodaipar nagyágyúit is szerződés köti Oroszországhoz: az Accornak 57 hotelje van az országban, és bár kivonulni nem tudnak, viszont a jövőben nem nyitnak új hoteleket. Ezzel együtt törölték a szankció alá vont személyek szállásfoglalásait is.
Hasonló helyzetben van a Marriott is, amely szintén nem tudja felfüggeszteni a 28 oroszországi hoteljének működését.