“Tavaly szeptemberben vette meg az XXXLutz a KIKA-t, azóta dolgozunk a háttérben azon, hogy a régi gyakorlatról áttérjünk az új struktúrára. Az informatikai háttérrel együtt a beszerzés, a logisztika is új alapokra kerül” – mondta a Világgazsaságnak Ingo Schalk ügyvezető, hozzátéve: az XXXLutz nagyobb árukészlettel rendelkezik, az új felállásban a teljes szortiment felét adja csak a KIKA, a többi az anyacég révén kerül a polcaikra. A csoporthoz tartozó Mömax és Möbelix is élvezhetik egy multinacionális vállalat központi beszerzésének előnyeit.
Mindenkit megnyugtattak: a meglévő hazai slágertermékeket megtartják, így várhatóan mintegy 10-12 ezer árucikk marad.
Mikor lesz a nyitás?
A megújult üzletek nyitását október 15-re tervezték, ám úgy akarnak kinyitni ezen a napon, hogy addig se legyen bezárva egyetlen egység sem. Az átalakítások is úgy zajlanak, hogy az eladótér bizonyos százaléka látogatható. Az XXXLutz megrendeléseit azonban folyamatosan kezelni kell, így béreltek egy 17 ezer négyzetméteres raktárat Üllőn, de idővel aztán saját logisztikai központot is építenek. Tervbe vették, hogy gyorsabb és hatékonyabb ügyfélszolgálattal álljanak elő.
A legutóbbi becslések szerint 600 millió euró, azaz csaknem 210 milliárd forint a lakberendezési szektor éves forgalma Magyarországon – és ez csak a bútorkereskedelemre vonatkozik.
Ők dekorációs kellékeket is kínálnak, akárcsak több nagy piaci szereplő.
Piacvezetővé akarnak válni
Az ügyvezető szerint 5-10 éven belül arra is megvan az esély, hogy piacvezetők legyenek, és az IKEA-ra is kitért:
– Készletben erősek, majdnem minden, amit ott látsz, az megtalálható a raktárban is. Nálunk pedig nagy az egyedi igényre és ízlésre tervezett bútorok aránya, amihez a partnereink révén megvan a szükséges gyártókapacitás is. Talán első hallásra meglepő, de az IKEA-nak nagyon sok vevőt köszönhetünk, főként Soroksáron, ahol egymással szemben helyezkedik el a két áruház. Az ottani nyitás nálunk is boomot hozott, amit ott nem találnak meg a vásárlók, azt nálunk keresik – mondta a lapnak Ingo Schalk.
Az áruházlánc csaknem 27,5 milliárd forintos nettó árbevétele 900 milliós profittal párosult a 2019-es üzleti évben. Ingo Schalk szerint reális, hogy hozzák a tavalyi forgalmi szintet, a nyereségről viszont korai még beszélni, hiszen egyrészt a különös időszak, másrészt a márkaváltáshoz kapcsolódó több milliárd forintos befektetés miatt, ami nem térül meg azonnal. Ráadásul a 6 áruház mellé még Miskolcon, illetve Szegeden terjeszkednek.