„A SPAR to Go egységekkel rendelkező áruházainkban már az első hullám idején kihelyeztük azokat az állványokat, amelyekből kézfertőtlenítőhöz juthatnak hozzá vásárlóink, azonban a második hullámra való tekintettel további 200 adagolót telepítünk a SPAR áruházakba országszerte, hogy ezzel is biztosítsuk a higiéniát valamennyi vásárlónk számára” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A SPAR a kézfertőtlenítő állványokat azokra a közösségi területekre helyezi ki, ahol a vásárlók belépnek az áruházakba, így mindenki számára könnyen hozzáférhetővé válik a fertőtlenítési lehetőség. A SPAR a pandémia kezdetén jelentős készleteket halmozott fel saját üzletegységei tisztántartására és fertőtlenítésére. A SPAR már megrendelt további 8000 liter kézfertőtlenítőt utánpótlásként, amelyet a vásárlóközönség rendelkezésére bocsát díjmentesen, hogy folyamatos legyen a vevőközönség ellátása.
Óvintézkedések a vásárlók és dolgozók érdekében
A SPAR áruházakban az ország minden pontján továbbra is ugyanazok az intézkedések vannak érvényben – a munkatársak és a vásárlók érdekében –, mint az első hullámnál. Az áruházlánc közölte, mik is ezek:
– Megkülönböztetett figyelmet fordítunk vásárlóink és munkatársaink biztonságára, és minden elvárható intézkedést megteszünk a jövőben is.
– Megnöveltük a fertőtlenítő- és tisztítószer rendeléseinek mennyiségét. Az áruházakban pedig továbbra is rendkívül alapos a takarítás.
– Valamennyi munkavállaló számára maszkot, kesztyűt és fertőtlenítőszert biztosítunk.
– A kiszolgálópultoknál és a pénztáraknál padlómatricákkal segítjük a vásárlókat az egymástól történő távolság megtartásában.
– Megvalósítottuk az úgynevezett leheletvédő plexik telepítését a kasszáknál, amely egyszerre szolgálja a vásárlók és a munkatársak védelmét.
– Arra kérjük a vásárlóinkat, hogy a válogatható frissárut puszta kézzel ne fogják meg, használjanak erre a célra kihelyezett fogóeszközt, vagy eladótéri műanyag zacskót, esetleg papírzacskót, amibe be is csomagolhatnak!
– A kollégáink munkavégzésének segítése érdekében növeltük a szünetkiadások rugalmasságát, hogy segíteni tudjuk a gyakoribb kézmosás lehetőségét. Ahol erre nincs lehetőség, ott kézfertőtlenítőt biztosítunk.
– A központi, a logisztikai és az élelmiszertermelési területek munkavállalói esetében biztosítjuk a szükséges mennyiségű céges buszjáratot, hogy a dolgozók meg tudják tartani a szükséges távolságot egymástól a munkába jutás során.
– Az üllői és a bicskei központjaink büféinek üzemeltetése terén is új szabályokat hoztunk: elkülönítettük egymástól az egyes műszakokat, valamint a központi és raktári munkavállalókat a bicskei központunk vonatkozásában, és a rendszeres napi takarítások és fertőtlenítések számát megsokszoroztuk.
– A központi irodaházban dolgozó munkatársak tekintetében a biztonságos munkavégzés feltételeinek a biztosítása érdekében több intézkedés került bevezetésre és ahol megoldható, biztosítjuk az otthoni munkavégzés lehetőségét is – írták.