A november-december jellemzően az akciók időszaka, de az igazi leárazások általában csak a karácsonyi ünnepek után kezdődnek. Az idei évben azonban több változás is tapasztalható, hiszen már jóval az ünnepek előtt a megszokottnál nagyobb akciókat láthattunk a boltokban, de a szakértő szerint ez csak még tovább növekszik majd az elkövetkezendő napokban. A Pénzcentrum megkeresésére Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi szövetség főtitkára mondta el, hogy mik az idei tendenciák a boltok árképzését illetően.
Ahogy mindig, várhatóan most is a két ünnep között indulnak a nagy kiárusítások, akciók és leértékelések, de az elmúlt években megszokotthoz képest várhatóan valamivel nagyobb mértékűek is lesznek ezek.
Ennek az az oka, hogy bár jól alakult a forgalom a november végi-decemberi időszakban, ám ehhez az is kellett, hogy a 10-15 százalékos árengedmény-mérték helyett inkább 20-30 százalékosnak kellett lenni a már meghirdetett és elindított akcióknak ahhoz, hogy valóban megvegyék a leárazott terméket – mondta a szakember, aki azt is elárulta, hogy mivel próbálják az üzletek tulajdonosai becsalogatni a vevőket.
– Ha azt vesszük, hogy egy nagyobb készlettel szinte ugyanaz a bevétel volt elérhető mint mondjuk tavaly ilyenkor, akkor azt mondhatjuk, hogy egy kicsit jobban kellett “motiválni” a vásárlókat. Általánosságban elmondható, hogy ha a kereskedő nagyobb árukészlettel vágott neki az ünnepi vásárlások időszakának, akkor karácsony után is számíthat arra, hogy a két ünnep között is nála vásárolnak majd jobban.
Ruházati termékek és műszaki cikkek az akciók között
Neubauer Katalin azt is elmondta, hogy az általánosságban megszokott termékek árait csökkentik majd a leginkább.
– Várhatóan a ruházati termékek esetében lesz nagyobb az érdeklődés, már csak azért is, mert az ünnep után szinte azonnal el szokott indulni a “cserebere-időszak”, az ajándékba kapott, de nem megfelelő méretű vagy egyszerűen nem tetsző termékeket igyekeznek cserélni a vásárlók. A kereskedők pedig ebben az időszakban természetesen még nagyobb, fogalmazzunk úgy,
készletkisöprő akciókkal készülnek, és a műszaki cikkeknél is elmondható, hogy ilyenkor többen élnek a cserelehetőségekkel.