Bár pár éve már megjelent a kerékpárbiztosítás önálló termékként Magyarországon két társaságnál is, de még mindig elég mostohák a körülményei a piacon – írja az Infostart.hu. Minderről a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnökségi tagja, Cselovszki Zsolt nyilatkozott.
A szakember szerint idehaza nagy szükség lenne arra, hogy a biciklisek könnyen hozzájuthassanak a termékekhez, hiszen a Magyar Kerékpárosklub kérésére készített felmérésből azt derítette ki a Medián, hogy 2022-re országosan 40 százalékra nőtt a kerékpárjukat legalább heti rendszerességgel használók száma. Ugyanez a kutatás feltárta azt is, hogy Budapesten 20 százalék ez a szám.
Az egyik kerékpáros biztosítás fedezi a bicaj értékét, magas a limitje. Ehhez a szolgáltatáshoz egy applikáció párosul, minden lezárásnál fotót kell készíteni a bringáról.
A másik terméknél viszont alacsony a limit, 250 ezer forintig lehet biztosítani a kerékpárt, de sokszor előfordul, hogy ennél drágább a jármű.
További kritérium, hogy számlával kell rendelkezni a kétkerekűről, illetve tíz évnél idősebb kerékpárokat nem is biztosítanak.
Cselovszki Zsolt ugyanakkor hangsúlyozta, a kerékpártulajdonosoknak legalább háromféle biztosítási formára lenne szükségük:
- amikor saját vagyontárgyukat biztosítják,
- amikor saját magukat biztosítják egy jövőbeli balesetre nézve ,
- a felelősségbiztosítás az esetleges károkkal kapcsolatban, ha az a miattunk keletkezett
Tehát gyakorlatilag a bicajosoknak is hasonló biztosítási rendszerek kellenének, mint az autósoknak. A gépjárműveknél jelenleg mindez egyszerű, hiszen az kocsiknál kikerülhetetlenek ezek a szolgáltatások.
Az elektromos rollerek óriási népszerűségre tettek szert Magyarországon is. Sajnos a használóik rendszeresen veszélyeztetik a gyalogosokat a járdán, az úttesten viszont már ők vannak kockázatnak kitéve.
Itt kacifántosabb lehet a biztosítás bevezetése, hiszen még a KRESZ által sincsenek leszabályozva, jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztériumnál van ezzel kapcsolatban egy javaslat.