A Nespresso és Dolce Gusto gépekkel is kompatibilis kapszulás kávé 10 és 16 darabos kiszerelésben elérhető, változatlanul az OMV VIVA partnerének, az olasz Gimoka csoportnak a kávépörkölő üzemében készülnek.
A Nespresso gépekkel kompatibilis kapszulák csomagolása ráadásul kizárólag biológiailag lebomló anyagokat tartalmaz.
Mivel az OMV már a kezdetektől Fairtrade kereskedelemből szerzi be a kávét, a társaság ezzel egy újabb környezettudatos lépést tesz meg – írja a Márkamonitor.
A magyarok kedvenc kávéja
Az OMV közel 2000 fő megkérdezésével készített felmérést a kávéfogyasztási szokások feltérképezése céljából, amiből egyértelműen kiderült: a magyarok körében továbbra is megdönthetetlen az eszpresszó népszerűsége. A fogyasztók csaknem fele (45%) így issza a feketéjét, második helyen végzett a hosszú kávé (19%), harmadikon pedig a cappuccino (17%). A felmérésből azt is leszűrték, hogy a magyarok 44%-a jellemzően két csésze kávét fogyaszt el egy nap, de minden negyedik ember (25%) három, minden tizedik (10%) pedig még ennél is több kávét iszik meg.
Leginkább a kényelmes kávézást szeretik, például otthon (73%), de egy töltőállomáson is a helyben fogyasztást preferálják az elvitel helyett. Az úton lévők éppen fele (50%) ragaszkodik a megszokott, kedvenc kávétípusához, de több mint egyharmaduk (37%) szívesen nyit új az ízek felé – különösen a nyáron, amikor többen a jeges kávé felé fordulnak.
Ha választani kell, akkor sorrendben a minőség, az ízesítés és a márkanév jut hangsúlyos szerephez, ennek érdekében anyagi áldozatot sem rest hozni néhány vevő: a többség 300-500 forintos (63%), egyesek viszont akár az 500 forintnál drágább (20%) kávé megfizetésétől sem riadnak vissza.
„Az alapvetően konzervatív hozzáállású hazai fogyasztók érezhetően egyre nyitottabbá váltak az új ízek és a minőségi kávéfogyasztás irányába. Ez különösen örömteli Magyarország egykor világhíres kávéházi múltja fényében. Az OMV töltőállomásokon elérhető, kiváló minőségű VIVA kávék forgalmazásával is többek közt a hazai kávékultúra erősítésén dolgozunk, ezért is dobtuk piacra népszerű kávéfajtáink kapszulás változatait is” – mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.
A fogyasztás kezd visszaállni a vészhelyzet előtti megszokott szintre a termékkategóriákban, és a VIVA saját márkás termékek jelentős részét képezik az eladásoknak – értékesítésük mintegy harmadával nőtt a veszélyhelyzet alatti hónapokhoz képest júniusban. A fogyasztási szokások ugyanakkor jelentősen változnak, az autópályák mentén fekvő töltőállomások súlya mérséklődött, míg a városi kutaké növekedett.